söndag, juli 03, 2005

One down, six to go

Inte för att jag räknar sommarens veckor på redaktionen på riktigt det sättet. Det är lika roligt varje år att komma tillbaka. Oroar mig dock ibland för att jag blir för arty för ledarna, det är ju inte som med Linna som får skriva precis vad hon vill.

PM strök några som han tyckte lätt cyniska passager ur min Live 8-ledare, där jag bland annat hävdade att även den som drevs av viljan att vara god kunde göra gott. "Troskyldigt utvecklingsoptimistisk" sade han att vår linje var, vilket gjorde att man inte behövde påpeka sådana självklarheter.. Det är nog klokt.

Jag och Natalia pratade om det någon gång i vintras, att det var roligare att vara entusiastisk än att krönikörgnälla. Hela gnällgrejen känns så 90-tal. Spengler bor inte här längre. Jag ska bli mer troskyldigt optimistisk. Ett löfte för sommaren.

Inga kommentarer: