fredag, november 11, 2005

Älsklingar

Anna är briljant som alltid. Det där med att sätta små hjärtan på det man gillar känns väldigt, tja På Stan. Not a good thing. Det är förstås fullt möjligt att de som tar På Stans uppfattningar på större allvar än jag faktiskt uppskattar att få reda på vad det är redaktion verkligen älskar den här veckan.

Å andra sidan kan jag, trots att jag förstås håller med Anna om den generella bedömningen, inte sluta skratta vid tanken på kombination Virren-TV8. Den är genuint oväntad. A good thing.

Apropå diskussionen hos Anna om Love Actually häromsistens kollade jag lite på den i går kväll. Det verkligt tragiska med den filmen är att man ser att det finns något där som skulle ha kunnat bli verkligt bra.

Emma Thompson är underbar och den lilla storyn om hon som överger sin stora kärlek, som för övrigt är så snygg att man svimmar, för att prata i telefon med sin förståndshandikappade bror varje möjlig sekund är hemsk på riktigt. Det är när kvalitet göms och dränks under floder av meningslöst skräp som man blir verkligt ledsen. Om där inte finns något av värde alls rycker man på axlarna. Det går inte åt Love Actually. Man måste tycka aktivt illa om den.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det jag inte fattar i sammanhanget är att Anna kommenterar att det står "älsklingar" på omslaget till DN (men jag har inte sett tidningen, kanske åsyftas något mer) och att du själv faktiskt har en Älsklingar-rubrik i din länklista.

Anonym sa...

Den scenen där hon svarar när hennes bror ringer är väl med Laura Linney. Emma Thompson är väl gift med han som är otrogen med en kvinna i page på kontoret?

Teklusan sa...

Love actually är den sämsta film jag sett! I alla fall i kategorin film med bra budget, kända skådisar, hög biljettförsäljning och skapliga/goda recensioner.

Jag kan inte längre redogöra så klart för vad jag avskydde hos filmen, men jag verkligen avskyr den!