torsdag, november 10, 2005

You take my breath away


I dag fick jag en bok på posten. Den heter Den lilla sorgen och jag minns att jag bläddrade i den på en bokhandel för något år sedan. Den finns inte att köpa längre men jag fick alltså ett exemplar i ett paket i brevlådan av Lotten Bergman som hade läst här på bloggen och tänkte att jag kanske ville ha den. Snällheten överväldigar mig. Ni överväldigar mig.

Så ofta känner jag att samhället blir kallare och hårdare och ändå möts jag hela tiden av denna oväntade oanade kärlek. Jag vet inte längre. Kanske märks de kärleksfulla handlingarna mer just för att vi inte förväntar oss dem, eller också har jag fel när jag i vanliga fall oroar mig över tilltagande egoism och likgiltighet. Jag vill förstås gärna tro det sista. Fast jag kanske helt enkelt har särdeles snälla varma läsare. Det är i det lilla perspektivet också rätt mysigt att föreställa sig.

Inga kommentarer: