tisdag, januari 24, 2006

Dagsjournal

I går natt hade jag en sexdröm om den förmodligen allra sista personen jag i verkliga livet skulle kunna tänka mig att umgås intimt med. Nej, förresten, inte den allra sista, men långt långt långt bort från uttagning i truppen. Vad säger det om mig, egentligen?

Sen köpte jag fyra ögonskuggor på Make Up Store i Drottninggatsbacken där de säljer ut det ordinarie sortimentet med 40 procents rabatt. ("Sen" i det här fallet betyder rätt mycket senare, alltså i eftermiddags.) Sen försökte jag köpa ett balsam på fyra affärer innan jag hittade det jag ville ha. Sen tränade jag. Sen hyrde jag sju videofilmer på Casablanca, varav två med Patrick Dempsey. Det var förresten fem videofilmer och två DVD-filmer, om man ska vara kinkig. Rätt ska vara rätt. Jag kollade på en nyss, en DVD. Med Patrick Dempsey. Den var rätt dålig. Jag ändrar mig. Den var så dålig att jag tvingades snabbspola över långa partier för att klara av att se klart. Patrick Dempsey är förresten, för att anknyta till förmiddagens bloggpost, väldigt lik John-John Kennedy. Fast snyggare. Det var förmodligen den största anledningen till just den här rollbesättningen.

Imorgon ska jag titta på fler filmer. En till med Patrick Dempsey. Jag hoppas att den är bättre. Jag minns den som mycket bättre. Det är å andra sidan ungefär 20 år sedan jag såg den sist. Jag vet bara inte hur mycket jag ändrat filmsmak sedan lågstadiet.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Var det dig själv du drömde om? Hade varit mycket roligt i så fall. Borde inte en själv vara det allra skummaste att ha sexdröm om?

Anonym sa...

"My fabulous sex with Sven"? Men han lämmnar ju England i höst.
Du skrev "uttagen i gruppen", låter som en freudiansk felsägning...
:-)

Eric Goesta Rosén sa...

Patrick Dempsey har alltid varit en idol. Jag är helt på din våglängd, Isobel.

/Goesta

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Jag har nu sett en Dempsey-rulle till, och precis som Alter Ego säger är castingen obegriplig. Han är sjukt snygg. Alltså, han var sjukt snygg redan då, för 20 år sen. Och spelade ändå tönten.

Scenen där han tvättar tjejens bil i bar överkropp är som en platonsk idé av hur sexiga tonårskillar ska se ut. (Alltså, inte platonsk som i platonsk kärlek, utan som det platonskt filisofiska idébegreppet)Medan de tuffa populära, förmodat snygga, killarna utsendemässigt inte ens kommer upp i average.

Jag begriper ingenting. Å andra sidan har han ju glasögon på sig i början av filmen. Och glasögon innebär ju, som vi alla vet, ett socialt handikapp i nivå med lepra.

Philip sa...

Åååh... Can't buy me love, vi hade filmkanal då, jag såg den säkert tio gånger. Var väl ungefär tio år själv. Brukar fortfarande köra den där afrikanska dansen när jag är ute ibland.

Anonym sa...

DVD är (likt ex. VHS) också ett videoformat. Rätt ska va rätt.

Anonym sa...

Lustigt att du nämner att Patrick är lik Kennedy. Det tyckte även skaparna av mini serien "JFK: reckless youth" som gick på tv i sverige i mitten av 90-talet. Jag minns den som väldigt bra men sjutton vet hur den står sig idag. Kommer i alla fall ihåg att Patrick Dempsey gjorde an väldigt bra och passande ung JFK. http://www.imdb.com/title/tt0106035/