måndag, januari 30, 2006

Ynkligt värre


Det är väldigt synd om mig. Läskigt ont i halsen. Inga bakterier dock, jag kollade hos doktorn. Men jag kan inte prata och inte svälja. Ynkligt värre. Efter ett par alvedon är jag tyvärr för pigg för en heldag i sängen med daytime-TV. Det är förresten ännu en ovana. Få personer tycker lika uppriktigt synd om sig själva när de har banala åkommor som jag gör. Ni som eventuellt vill skicka blommor eller krya-på-dig-paket i form av tja, halstabletter, kan maila först så ger jag ut adressen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Prova Mucoangin (recepfritt på apoteket) funkar, om inte så bra som det verkar av reklamen, så ialla fall bättre än Fisherman's friend och Vicks. Sympati från Örebro! Tack så mycket för en bra blogg.

Anonym sa...

Appropå maila ut adressen. Det är svårt att vara anonym i dagens itvärld. Nu kan jag inte din adress, och är inte så intresserad av den heller. Men jag kan få reda på den, plus dina mellannamn och födelseår inom, säg en och en halv minut. Och betalar jag 99 spänn till får jag ta del av hela din ekonomiska status. Det offentliga har sannerligen blivit mer offentligt med nätet. Brrr.

Henrik sa...

Varmt honungsvatten funkar... sällan.
Men det är utomordentligt gott.

Krya på dig.

Jonas Bergroth sa...

Om du vill återfå dåsigheten och bädda ner dig, kan jag rekommendera skidåkardrinken Broken Leg:

-Koka vatten med kanelstång och ev kryddnejlikor.
-När det börjar dofta gott, silas kryddorna bort.
-Blanda den kryddiga lagen med äppeljuice-koncentrat i lagom mängd.
-Spetsa med whisky, gärna bourbon.

En rymlig mugg med denna dekokt bör åstadkomma en behaglig såsighet (tröttma) och du kan lugnt krypa ned under en filt för att sova bort såväl oro som förkylningstendenser.

Anonym sa...

Hej Isobel!

Jag har lite funderingar kring om att vara frilandsskribent. Är det okej att maila dig om det?

// anna

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Självklart. Maila på. Adressen finns under min profil till höger längst upp på sidan. Tack för era tips. Jag klarade mig på amerikanska förkylningspiller och myntate och mår klart bättre i dag.