måndag, april 24, 2006

Dags att deklarera

SMS från Andy Ek (also known as min IFK-polare): "Ångest är min arvedel"
Jag svarar: "Hahahahahahahahaha"
Han svarar: "Jag hatar fotboll"

Bästa sången i dag: "Å, vilken härlig dag"
Bästa ramsan i dag: "Dags att deklarera, ja det är dags att deklarera, dags att deklarera, ja det är dags att deklarera" (melodi: guantanamera)

Dagens utropstecken: Felix Magro! Var var han förra säsongen om han spelade såhär? Kan han alltså spela såhär? Det måste ha varit därför vi köpte honom.

Dagens röda kort: Planen. Eller det som kanske någon skulle vilja kalla gräs. Det var bajsbrunt, bortsett från en smal tarm utanför planen strax bredvid längdhoppsgropen. Där var det grönbrunt. Man kan fan inte ha det såhär. Jag är beredd att börja överväga konstgräs.

Dagens oväntade: Oddset på 0-0 gav dryga sju gånger pengarna. Någon hade lättförtjänta stålar i fickan till 82 minuten.

Nu förnedrar vi gnaget på torsdag. Eller, tja, kanske ska man satsa på 0-0?

Inga kommentarer: