söndag, maj 11, 2008

Svårt att stå emot


Jag läser i tidningen att det som utlöste de nuvarande oroligheterna i Libanon var att regeringen förbjöd Hizbollahs privata kommunikationsnätverk. Där tar man uppenbarligen frågan om avreglering på telekommarknaden på största allvar. Jag har svårt att se Lars-Johan Jarnheimer ta till vapen för sina small bills. I ställer föreställer jag mig Hizbollah-killar stående i Beiruts motsvarighet till Västermalmsgallerian där de försöker stoppa förbipasserande för att sälja på dem telefonabbonemang och dela ut gratislurar.

2 kommentarer:

Dagordningen sa...

Det där tyckte jag var ganska osmakligt.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Jaha. Det kan jag inte göra så mycket åt. Själv tycker jag att man måste ta till humor för att överleva i en blott alltför osmaklig värld.